Thanks, Iceflower.
Hmm, interesting.
What do you think about their replies?
They are looking for a place to live.
It has not been decided how long they are going to be in France.
Joachim:
Vi tager den første udfordring - det er det første år, så lad os nu bare fokusere på den,
"We take on the first challenge - that's the first year, so let us focus on that."
Our Marie about returning to France:
Det bliver dejligt. Jeg er meget glad for være tæt på min familie, og at børnene lærer lidt mere af den franske kultur og lærer at tale fransk lidt bedre. Det går godt, men... Det er en stor chance
"It'll be nice. I'm very glad about being close to my family and that the children will learn a little more about the French culture and learn to speak French a little better. It goes well, but... It's a big chance."
What do they hope to get out of this?
Joachim:
Det er en enestående chance. Det er spændende. Det betyder også noget for det danske forsvar, den invitation, der - via mig - er kommet til forsvaret,
- Det er netop en udfordring at bygge ovenpå alt dét, jeg foreløbigt har nået rent militært, men også det, vi alle sammen får oplevet at bo i Frankrig.
"It's a unique chance. It's exiting. It also means something for the Danish defense, the invitation that - through me - has been extended to the defense.
It's a challenge in building on top of what I have accomplished so far militarily, but also that we all will experience living in France."
It's all backed by QMII. (Of course it is! Or they wouldn't go.)
Joachim:
»Dronningen har været meget interesseret i det også og bakket positivt op om det.«
"The Queen has been very interested and also backed up in a positive manner."
Pretty much the same from BT:
https://www.bt.dk/royale/prins-joachim-derfor-flytter-vi-fra-danmark