Here is a BT article from the announcement of the engagement being broken:
https://www.bt.dk/nyheder/elvire-gustav-og-jeg-er-gaaet-fra-hinanden
In the article Elvira de Rochefort is quoted for saying:
Vi går fra hinanden, og jeg vil helst ikke tale om det. Hele affæren skal køles ned så meget som muligt. Der kommer en fælles meddelelse
"We are splitting up and I'd rather not talk about it. The whole affair needs to be cooled down as much as possible. There will be a common announcement."
Jeg er ked af det her, men vil gerne holde så lav en profil som muligt. Alt det, der er skrevet i ugebladene, er helt forkert.
"I'm sad about this but (I'd) like to keep as low profile as possibe. Everything that has been written in the weeklies is totally wrong."
Q:
Mener du oplysningerne om en ægteskabskontrakt på 40 millioner?
Do you mean the informations about marriage-settlement/contract/agreement for 40 million?
Ja. I høj grad. Det er den anden vej fra, at problemer og økonomiske krav kommer. Vi har ikke krævet noget.
"Yes. Very much so. It's from the other side that problems and economic demands come. We haven't demanded anything."
Q:
Handler kærlighed også om penge?
Is love also about money?
Ja, åbenbart. Der har været så mange problemer, at det nok er bedst at stoppe forholdet.
"Yes, apparently. There have been so many problems that it is probably better to stop the relationship."
ADDED:
According to another BT article,
https://www.bt.dk/nyheder/richards-krav-var-uspiselige
Herve Paste de Rochefort says that it was Prince Gustav's parents who requested the marriage being postponed. He denies having demanded a large sum for his daughter in case of a divorce.
Det har jeg aldrig sagt noget om. Jeg kan ikke forstå, at Billed-Bladet citerer mig herfor. Hverken jeg eller min datter har forlangt noget af Wittgenstein-Berleburg-familien. Min datter er i stand til at forsørge sig selv. Det har hun gjort hidtil, og det vil hun blive ved med at gøre. Lige som også hendes familie kan klare sig selv!
"I have never said that. I can't understand that Billed Bladet quotes me for saying so. Neither I nor my daughter have demanded anything from the Wittgenstein-Berleburg family. My daughter is capable of providing for herself. She has done that so far and she will continue doing that. Just as her family con provide for itself!"
Jeg kan kun sige, at jeg og min familie ikke kan acceptere Wittgenstein-Berleburg-familiens betingelser. Familiens juridiske rådgiver har nok formuleret kontrakten på en forkert måde. Den er i hvert fald ikke acceptabel for os.
"I can only say that I and my family cannot accept the conditions of the Wittgenstein-Berleburg family. The legal councilor of the family has probably worded the contract in a wrong way. It is certainly not acceptable to us."